lørdag 28. november 2009

EU kontroll - Hvordan NAF har timepris på 30.000 kroner


Jeg og familien har noen biler, så unektlig blir det turer til EU kontroll rimelig ofte.
I mange år har jeg brukt NAF sine verksteder, og synes det er bra også for å få en ærlig uhildet status på bilenes tilstand.. Også ved salg er det bra at de har sjekket at alt er rimelig iorden!
Forrige gang fikk jeg en liten anmerkning; en slange var løs fra sin klemme.
Det betød tur på verksted, opp på bukk, etterkontroll, og kjøring av bil i 45 ekstra minutter i oslos elendige veinett...

Da min verkstedmann hadde jekket opp bilen - så tok det 4 sekunder å knipe på plass denne klemmen. Det var ikke første gang han hadde hørt slike historier. Det virker som det er en ny trend fra NAF (Oslo og Sandvika)og finne de små feilene.

Med etterkontroll til 250,- og arbeid som tar max 30 sekunder hos NAF så er timeprisen 30.000! Her er det god butikk!!!!

Jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer tilbake til NAF for EU kontroll mere! Takk for at jeg fikk lov til å være kunde i mange gode år - men jeg liker altså ikke å bli skrudd!!

At NAF vil si at de ikke kunne knipe på plass en klemme som tok 4 sekunder i første omgang- gidder jeg ikke høre på. Bilen står oppe på bukk, det er ikke noen deler de trenger. Men jeg forståt at de er fristet til å jobbe for 30.000 timen for å inkalle til unødvendige etterkontroller...

Er`e mulig? Ja hvis man vil ødelegge et 100 års godt rykte på noe få år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar