lørdag 12. desember 2009

Så langt har bruk av Teletjenester kommet til fly-service-industrien....

Samtidig med Obama kom til Gardemoen, skulle lille meg til Spania. Luktet forsinkelser, så tidlig buss til Gardemoen ble tatt torsdag grytidlig...
Bussen fra oslo tok dog 2,5 timer, ble omdirigert via romerike og sittende ved Kløfta på stikkvei, og se Obamakortesjen dundre forbi med 10 helikopetre over seg... Og det tok fortsatt 23 minutter før vi kunne kjøre videre. Security effecy is another ballgame...

Men, hesblesende 30 minutter før avgang kom jeg frem til Gardemoen, automaten ville ikke vite av meg etter 1 minutt- sendte meg til innsjekkdisken. heldigvis uten kø, de ville heller ikke vite av meg etter 3 minutter og sendte meg direkte videre til Gaten.
Kun 13 minutter gjennom scanning/security, så 4 minutter inn til internasjonale "port" (eller inngang til taxfreekjøpesenteret...)

Så 9 minutter før takeoff- så ser jeg på den store skjermen som åpenbarer seg når man er gjennom perleporten; Fly til Spania utsatt 30 minutter! Gå til Gate umiddelbart!
40 minutter fikk yterligere 30 minutter forsinkelse på seg før noe fly dukket opp på gaten + 15 minutter ekstra for påfylling av fuel mens vi satt inne i flyet...

Jeg har sterkt hjerte - heldigvis. Hadde Norwegian brukt den enkleste mobiltjenesten og bare sendt meg en SMS tekstmelding om først 30 minutters forsinkelse, så deretter 30 til, så hadde jeg senket skuldre, svettet mindre og gått istedet for å løpe.. Flykaptein Kjos, du har jo mitt mobilnummer allerede som blir brukt i dine selvbetjenings-løsning! Og dermed hadde jeg fått god tid til å kjøpe verdens dyreste mat&drikke på verdens beste "walk&talk" trim-studio med kilometer gratis gangtrim. med litt fikling så fungerte faktisk mitt eget ICE bredbåndrouter inne på flyplassområdet. Og jeg som trodde at det var "monopol-kontroll" med eksterne trådløse nett - og til pris av 50,- pr 30minutter....

Da jeg kom hjem igår natt var det på Rygge/Moss for første gang. For en fantastisk flyplass- korte veier inn/ut/til bil etc. Dessuten 20 minutter raskere flytur sydover! I erkjennelse av at Fornebu aldri kommer tilbake som beste flyplass i europeiske hovedsteder, så gleder jeg meg til flere avganger fra Rygge flyplass i fremtiden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar