tirsdag 19. januar 2010

Går det an med slik Haiti reportasje fra VG?

Dagens katastrofeagurk;
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=579239


Beskriver hva som skjedde for en uke siden! For en agurk fra VG!!
Refererer fra Sky om at nå KAN det være mulig å amputere uten bedøvelse!
Skryter av egen fotograf og journalist i området.....
Oppfordring til pengestøtte, har VG prosenter fra de spesielle ideelle organisasjoner?

Håper ikke fotografen og journalisten går i veien for hjelpemannskapet - må være viktigere med aktive hender enn flere som står og ser på! Mitt råd til dem; legg bort pc og kamera, og meld dere til tjeneste som folkemasse- veivisere!

Det er klart vi i den vestlige verden skal gi økonomisk bidrag, men det løser ikke den akutte situasjonen jeg beskrev på bloggen her i forrige uke. Frist befolkningen med mat og vann utenfor byene. Når 9 av 10 hus er falt sammen, så er det bare å evakuere alle og evnt bygge opp fra bunn av igjen en ny by senere!

Med slike oppslag fra VG (papirutgaven er enda mindre aktuell antagligvis) er jeg glad jeg har kuttet hardt ned på kostnader på aviser! Skal aviser få en ti-krone fra meg daglig i fremtiden, forventer jeg journalisme over et visst nivå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar