torsdag 8. april 2010

Når du føler halve norge puster og jager deg i nakken....

Jeg skulle ha skrevet et par innlegg denne uken om hvorfor det ikke nytter med enda mere gull på togskinnene, eller sølv i asfalten - og hvorfor våre gode politikere faktisk må tenke annerledes for å løse samferdsel-utfordringene i Norge.
Et eksempel for senere kalkulasjoner også er 22 minutters togspor hamar-elverum, og oppadstigende farsen med fylkeskommunale- departementale og sikkert noen lokale+grønne synsere, som gjør at hvisogdersom alle vil, og nok oljekroner blir lagt på bordet, ja da blir det noen flere avganger hver eneste dag - fra 2012! For NSB har materiale tilgjengelig, må vite!
I seilsporten kaller vi det å pisse i havet!
I næringslivet så igangsetter vi planer hvis de er lønnsomme, og informerer våre overordnede gjerne etterpå. I NSB så prosesserer de med damplok i managment-gryta fortsatt. Er det noen som ikke tvilte på Engers lederegenskaper tidligere, så ....
Ellers kanskje antall potensialle kunder i Elverum som kan innordne seg etter 10 avganger pr dag, ikke er så mange? Eller at de skal til brumundal og ikke til hamar city!

Men nå mens halve norge feilaktig tror jeg kan betale eller prosedere alle parkeringsklagesakene deres, og de godeste Petjentene "jager og puster" meg mentalt i nakken, så konstanterer jeg at det ikke nytter å jage meg videre inn på tog-plattformen - for å vente på NSB-toget som aldri kommer!

For jeg har sett feil i kalenderen, lever etter smilende damer fra Storm Weather som melder knallgult og tar påskeskiene på meg og nyter norske fjellheimen noen dager, før nye digitale innovasjonsnøtter skal knekkes fra neste uke!

Ha en glad helg!
og trenger du å lese deg opp til eksamen i parkering, så er FaceBookgruppen ParkeringKlageSkolen stedet for oss som hater rødt klister!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar