De siste årene har vi fått servert den ene flaue samferdselskatastrofen etter den andre. Og statsrådens svar hver gang er at nå få man bli bedre til å informere.....enten det er jernbaneverket, nsb eller andre statsselskaper som har store samfunnsoppgaver- og som hun har direkte ansvar for, som står midt oppe i unødvendige bilkøer eller togstans..
Plutselig denne uken oppdager hun at jernbanefolket ikke har snakket med veifolket på en lang stund- så når hele Oslo S ligger nede for oppussing og oppgradering i 6 uker, så har veivesenet berammet oppgradering og veiarbeide på utfartsveien nordover. resultat; 2-3 timer fra oslo til Lillestrøm eller gardemoen. Samhandling i offentlig sektor er..
Her kunne mine kommentarer stått om internt koordineringsansvar i samferdselsektoren
..
...
....
Men jeg skal være snill, og si at det er ikke sikkert flere valgfleskmilliarder eller gullbelagte skinner kommer til å få togene til å bli pålitelige med en ledelse som er slik vi ser og erfarer idag. Det skal mere til for å forvalte en sektor enn å "snakke sammen - eller etablere snakkeforumer i etterkant!
Husker noen hva statsråd Kleppa sa ifjor da jernbanen stod stille en ettermiddag grunnet uteglemt strømbackup på en data-signalserveren i trondheim?; Vi må bli bedre å snakke til publikum så de vet hva som er årsaken til at folk står på perrongen og venter på NSB som aldri kommer...
Jeg vet ikke om det hjelper å informere publikum, sålenge det tydeligvis bare er samrøre som foregår i departementets indre korridorer.
Til og med nye parkeringsforskrifter for alle som forsøker å oppføre seg pent når de står stille, er mer enn et år forsinket- etter at arbeidet ble igangsatt i 2006.
Hva er det de holder på med mon tro - i disse samhandlingstider??
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar